Strona startowa   E-Logistyka   Kontakt

RODZAJE SYSTEMÓW LOGISTYCZNYCH



SYSTEM ERP

ERP (Enterprise Resources Planning) to typ zintegrowanych zasobów informatycznych. Jest to planowanie zasobów przedsiębiorstwa, które pojawiło się w wyniku rozwoju systemu MRP II. Jest on bardzo pomocny w kierowaniu przedsiębiorstwem w aspekcie planowania oraz dystrybucji i produkcji. Pozwala zdobyć informacje dotyczące zmiany popytu na rynku i określić panujące na nim uwarunkowania. Bardzo ważnym zadaniem oprogramowania jest możliwość zdobycia za jego pośrednictwem pomocnych analiz finansowych oraz zintegrowanie wszystkich obszarów funkcjonowania firmy. Systemy klasy ERP zmieniają firmę w organizację zarządzaną informacjami i zwiększają wydajność produkcyjną.

SYSTEM SRM

SRM – Supplier Relationship Management - Skrót SRM oznacza Supplier Relationship Management i opisuje planowanie strategiczne oraz centralne sterowanie powiązań przedsiębiorstwa ze swoimi dostawcami.SRM obrazuje wszelkie kroki od planowania poprzez realizację do controllingu powiązań z dostawcami i do tego należącymi danymi głównymi w jednym systemie. Głównym celem zastosowania SRM jest ścisłe powiązanie wszystkich dostawców z przedsiębiorstwem, jak również wsparcie zakupów podczas całkowitej realizacji procesów zaopatrzeniowych. W systemie tym następuje centralne powiązanie i zarządzanie źródłami zaopatrzenia i wszystkimi danymi zakupowymi, które udostępnione zostają we wszystkich aplikacjach systemu. SRM używany jest przede wszystkim do następujących celów :

1.Optymalizacja procesów zaopatrzenia

2.Przejrzystość zaopatrzenia

3.Wzmocnienie powiązań z dostawcami

4.Polepszenie jakości towarów zaopatrzeniowych

SYSTEM SCM

SCM (Supply Chain management) to system zarządzania łańcuchami dostaw. Wiąże się on z kompletnym zarządzaniem zarówno przepływem informacji, rzeczy, jak i finansów pomiędzy firmami. System skutecznie wspiera procesy produkcyjne oraz sprzedażowe, a także skutecznie wspomaga działania strategiczne organizacji. Poprzez zastosowanie SCM firmy mają możliwość bardziej efektywnego oddziaływania na dostawców oraz odbiorców. Dzięki wdrożeniu w przedsiębiorstwie SCM możliwa jest optymalizacja procesów biznesowych wewnątrz danej organizacji. Główny zakres funkcjonowania omawianego oprogramowania to: realizowanie kolejnych etapów łańcucha dostaw oraz kwestie dotyczące jego planowania.